Wanneer u de track & trace van PostNL ontvangt kan het zijn dat hier de volgende tekst weergegeven wordt: "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt". Dit is veelal het geval op het moment dat het erg druk is. Wanneer u deze tekst ziet dan kunt u ervan uitgaan dat het pakket reeds in het bezit is van PostNL maar nog niet ingescand is. Zodra PostNL het pakket ingescand heeft zal de bezorgtijd zichtbaar worden.  

PetPol B.V.

Oud-Valkenburgerweg 9
6301 CK Valkenburg aan de Geul
e-mail: klantenservice@petpol.nl
KVK nummer:76298787

Wij proberen om op werkdagen binnen 24-uur te reageren op uw e-mails.

Verzending

Wij versturen onze pakketen met PostNL, zowel voor Nederland als voor België. Op het moment van verzending ontvangt u namens PostNL de track & trace code. Zendingen die op werkdagen besteld worden voor 16:00 uur worden (mits direct op voorraad) nog dezelfde dag verzonden. 

Indien er bij een product staat dat dit in "backorder" besteld kan worden houdt dit in dat dit niet direct op voorraad is maar voor u doorbesteld zal worden en direct nageleverd wordt wanneer dit binnenkomt. Wanneer uw zending een "Backorder (nabestelling)" bevat zullen we de gehele bestelling uitleveren op het moment dat deze binnen komt. 

Indien u een bestelling uit een andere land dan Nederland of België wenst te doen, dan kunt u informatie hierover opvragen via klantenservice@petpol.nl. 

Heeft u uw bestelling niet ontvangen, meldt dit dan binnen 30 dagen bij onze klantenservice. Reclamaties langer dan 30 dagen nemen wij niet meer in behandeling.

Retourneren bij PetPol

Op het moment dat u als consument een aankoop doet bij een webshop dan heeft u standaard recht op een zichttermijn (bedenktijd) van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag dat u de bestelling in ontvangst genomen heeft. U heeft dus recht om uw bestelling binnen 14 kalenderdagen (zonder opgave van reden) retour te zenden naar de webshop. Nadat  de retour aangemeld is heeft u nog 14 dagen de tijd om de bestelling in goede orde terug te sturen.

Retourvoorwaarden PetPol

Zoals wettelijk bepaald kunt u bij PetPol binnen 14 kalenderdagen uw bestelling kosteloos retour zenden. Onze voorwaarde is wel dat het product onbeschadigd, in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) en zonder sporen van gebruik (b.v. geopende sealing) aangeleverd wordt. 

Indien de zending een kledingstuk (bijvoorbeeld een Medical Pet Shirt of een Vetlando Draaghulp / Loophulp / Plasband) betreft mag dit om de maat te controleren uit de verpakking gehaald worden om het naast uw huisdier te houden om zo de maat te controleren. Vanwege de hygiëne kunnen wij geen kledingstukken retour nemen die gedragen zijn. Indien wij merken dat een retour toch gedragen is en bijvoorbeeld vol haren zit of bevuild, bevlekt of gewassen is kunnen we de retour niet accepteren en zullen we kosten voor de waardevermindering in rekening brengen. Indien het product onverkoopbaar geworden is dan kunt u ervoor kiezen om het product weer terug te laten sturen. De kosten hiervan zijn dan voor uw eigen rekening. 

Gratis retourneren bij PetPol

Wanneer u een klantaccount heeft aangemaakt kun u uw retourzending aanmelden op de volgende wijze:

Stap 1: Ga naar “Geschiedenis en details van mijn bestellingen”

Stap 2:  Ga naar de juiste bestelling en klik op “Details”

Stap 2 retour

Stap 3: Selecteer welke producten u retour wilt zenden, vul een korte uitleg in en klik op “Vraag een retour”

Stap 3 retour

Wanneer wij de retourzending geaccepteerd hebben kunt u deze binnen Nederland kosteloos opsturen naar:

PetPol B.V.
Antwoordnummer 9036
3890 VB Zeewolde

U kunt natuurlijk ook een zending retour sturen wanneer u een gastaccount gebruikt heeft. Het beste kunt u dan een retourverzoek sturen naar: klantenservice@petpol.nl 

Voor klanten uit België kunnen wij een retourlabel aanmaken waarmee ze de zending kosteloos retour kunnen zenden.

Voeg a.u.b. een kopie van de pakbon/factuur toe aan uw retourzending zodat wij ook weten van wie de zending afkomstig is.

Terugbetalingen bij PetPol

Wanneer wij uw retour in goede orde (onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking) ontvangen hebben zullen wij de betalingsprovider opdracht geven het aankoopbedrag retour te storten op het rekeningnummer waarmee de aankoop gedaan is. Er worden geen retourbetalingen gedaan voordat de artikelen ook daadwerkelijk retour geleverd zijn aan PetPol B.V.

Let op, de in rekening gebrachte betalingskosten wanneer u gebruik maakt van Klarna afterpay worden in het geval van een retourzending niet gecrediteerd.